Intake, Tarieven en Vergoedingen

Intakeprocedure

 U kunt contact opnemen via e-mail of telefoon. Intake kan direct telefonisch of per intakeformulier (dat ik per mail of post aan u stuur). Als u dit ingevuld terugstuurt, kunt u bij uw eerste afspraak ook meteen in regressie gaan. Aan deze intake-procedure zijn geen kosten verbonden.

Op verzoek kan ook een kennismakings-intake van ca. 30 min. met u worden afgesproken.  Hiervoor wordt € 25,- in rekening gebracht.

Ook kunt u voor een langer traject, een intake van een volledig dagdeel afspreken. Hiervoor geldt een speciaal tarief van Spirituele Regressie: € 110,- voor een intake van twee uur of langer.

Vervolgens kan met u een afspraak worden gemaakt voor een eerste sessie. Deze kan op verzoek en uitsluitend met uw toestemming worden opgenomen, en voor u worden opgeslagen op CD of USB-stick.

Tarieven

● Individueel consult: € 65,- per uur. Er geldt een maximum van 2 uur per sessie, dus voor 2,5 uur betaalt u € 130,-

● Herbeleving van zwangerschap en geboorte: € 165,- per sessie – Deze duurt 3 à 3,5 uur.

● Zielsregessie : € 230,- per sessie – Deze duurt 4 à 6 uur.

● Alle tarieven zijn inclusief, er zijn géén bijkomende kosten.

● Als registertherapeut RBCZ ben ik niet BTW-plichtig.

● Voor minder draagkrachtigen is in overleg een aangepast tarief mogelijk.

● Belangrijk: één regressie in Assen of Hoogeveen heeft vaak meer effect heeft dan jaren psychotherapie!

● Een Zielsregressie is een bijzondere ervaring van verbinding, herkenning en zielsverwantschap. Je kunt er jaren op teren.

Afspraken

Afspraken worden schriftelijk bevestigd via e-mail. Afzegging graag ten minste 24 uur van tevoren, anders moet ik de kosten in rekening brengen.

Betalen kan contant of per pin (Maestro). Voor betalingen met Visa of Mastercard moet ik € 2,- aan bankkosten in rekening brengen.

 

Vergoedingen door zorgverzekeraars en werkgevers

Diverse zorgverzekeraars vergoeden een consult gedeeltelijk via de aanvullende verzekering.

● De volgende links naar Zorgwijzer geven een overzicht van de vergoedingen in 2018, door de CZ-groep en de verzekeraars onder Avero Achmea. Voor regressie: Vergoedingen Regressietherapie. Voor reïncarnatietherapie: Vergoedingen Reïncarnatietherapie. Daarnaast vergoeden andere verzekeraars – zie hieronder – uw coachings-sessies bij mij.

● Vanaf 3 mei 2018 worden uw sessies bij mij ook vergoed door Menzis, Salland, OZF en ONVZ – waaronder waaronder ook VvAA en PNO-zorg – en ASR. Dit omdat ik lid ben van de coachingsvereniging VIV én voldoe aan de PLATO-eisen, die door  de verzekeraars worden gevraagd.

● Vanaf 18 mei 2018 ben ik tevens erkend door de RBCZ, waardoor mijn sessies ook worden vergoed door Coöperatie VGZ VGZPlus Zorgverzekering van VGZBewuztIZZIZAUnivé ZorgZEKURIZA CuraUMC, Cares Gouda en De Friesland.

● Aan deze lijsten kunnen geen rechten worden ontleend. Zie hiervoor de precieze polis van de verzekeraar. Voor vergoeding is belangrijk, dat de zorgverlener is aangesloten bij de beroepsvereniging NVRT  en daarnaast, in mijn geval, bij de VIV of de RBCZ.

● Begeleiding wordt soms ook vergoed via PGB of persoonsgebonden budget. Als u ondernemer bent, kunt u de kosten van coaching vaak aftrekken van de belasting.

● Werkgevers zijn vaak bereid de kosten geheel of gedeeltelijk op zicht te nemen. Bijvoorbeeld voor burn-out-preventie, langdurig ziekteverzuim of een re-integratietraject. Veel bedrijven hebben een budget voor opleidingskosten en persoonlijke of professionele ontwikkeling (talentmanagement, communicatieve vaardigheden, duurzame inzetbaarheid) van hun werknemers.

● Als u denkt aan een overstap met het oog op regressie- en reïncarnatietherapie, relatietherapie of een andere vorm van coaching/begeleiding, raad ik aan even te puzzelen. Het kan de moeite lonen om verschillende aanvullende pakketten goed door te nemen op kosten en maximale vergoedingen per dag én per jaar.

 

 

Kwaliteit en Klachtenregeling

Als professioneel regressie- en reïncarnatietherapeut en lid van mijn beroepsvereniging NVRT, die de kwaliteit van de beroepsuitoefening van haar leden bewaakt, wil ik graag dat u tevreden bent over uw sessie(s). Een enkele keer kan dat anders lopen. Vanaf 1 januari 2017 kunt u dan de volgende weg bewandelen:

a. In eerste instantie komt de klacht – mondeling of schriftelijk – bij de regressie- en reïncarnatietherapeut terecht. U kunt die richten aan info@spirituele-regressie.nl of Spirituele Regressie, Oosterhoutstraat 9, 9401 NA Assen. Therapeut en cliënt proberen het probleem in een persoonlijk gesprek op te lossen. Pas wanneer in een gesprek tussen therapeut en cliënt er geen oplossing naar beider tevredenheid wordt gevonden, dan kunt u zich als cliënt wenden tot de klachtenfunctionaris. Deze weg kan wel veel langer duren.

b. De klachtenfunctionaris is een onafhankelijke persoon, die niet verbonden is aan de NVRT. Hij/ zij kiest geen partij, noch voor de cliënt, noch voor de therapeut. De klachtenfunctionaris zal proberen de klacht binnen 6 weken (bij klachtenonderzoek uiterlijk 10 weken) in gezamenlijk overleg op te lossen. Dit betekent dat de cliënt, de therapeut en de klachtenfunctionaris samen naar een oplossing zoeken.

c. Is de cliënt ontevreden met de onder b) geboden oplossing, dan kan de klacht ingediend worden bij de Geschillencommissie. Deze commissie is wel juridisch gekaderd maar toch een buiten-rechterlijke instantie. Dit is voor de cliënt een laagdrempelig alternatief om de stap naar de burgerlijke rechter te vermijden. De Geschillencommissie kijkt naar causale verbanden en verwijtbaarheid en kijkt neutraal naar beide partijen.

Uiterlijk binnen zes maanden na het voorleggen van het geschil doet de Geschilleninstantie een uitspraak. Deze is bindend en de cliënt heeft de mogelijkheid om nog naar de rechter te gaan. De rechter zal een bindend advies doorgaans slechts marginaal (beperkt) toetsen. Dat houdt in dat de rechter nagaat of het advies op een juiste manier tot stand is gekomen en of het voldoende is gemotiveerd. Alleen als dit niet in orde is, zal de rechter uw zaak opnieuw beoordelen.

De beroepsorganisatie NVRT is aangesloten bij het Nibig, dat de klachtenprocedure uitvoert. Voor het inschakelen van de Klachtenfunctionaris kunt u contact opnemen met het NIBIG via klachten@nibig.nl . Deze regeling volgt de voor alle officiële zorgverleners geldende wetgeving in het kader van de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen in de Zorg (Wkkgz).